Jeżeli pacjent lub osoba go reprezentująca uzna, że prawa pacjenta zostały naruszone, może:
- złożyć pisemną skargę do dyrekcji Regionalnego Szpitala w Kołobrzegu,
- złożyć skargę za pomocą telefaksu lub poczty elektronicznej,
- zwrócić się z interwencją do bezpośredniego przełożonego osoby udzielającej świadczenia lub dyrekcji szpitala:
W sprawie skarg i wniosków przyjmują:
- Dyrektor Regionalnego Szpitala w Kołobrzegu w środy w godz. 10:00 – 11:00: po uzgodnieniu terminu z sekretariatem, gab. nr 17 (wysoki parter), nr telefonu 94 35 30 201.
- Pełnomocnik Dyrektora ds. Praw Pacjenta: od poniedziałku do piątku w godz. 08:00 – 12:00, gab. nr 10 (wysoki parter).
- Z-ca Dyrektora ds. Lecznictwa: we wtorki w godz. 15:00 - 16:00 po uzgodnieniu godziny z sekretariatem, gab. nr 16 (wysoki parter).
RZECZNIK PRAW PACJENTA W SZCZECINIE
Sekcja Skarg i Wniosków w ZOW NFZ
w Szczecinie
Adres: ul. Arkońska 45, 71 – 470 Szczecin
tel. 91 425 10 50 /www.nfz-szczecin.pl/ skargi.wnioski@nfz-szczecin.pl
BIURO RZECZNIKA PRAW PACJENTA WARSZAWA
Bezpłatna infolinia 800 – 190 – 590
tel. 22 833 08 85
- zwrócić się do Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej, który działa przy Okręgowej i Naczelnej Izbie Lekarskiej, a także przy Okręgowej i Naczelnej Izbie Pielęgniarek i Położnych – jeżelinaruszenie prawa dotyczyło czynności medycznej;
- skierować sprawę do sądu – jeżeli w wyniku działania lub zaniechania zakładu opieki zdrowotnej naruszono dobro osobiste pacjenta lub wyrządzono mu szkodę materialną;
- złożyć skargę do NFZ (Skarga pisemna, która nie zawiera imienia i nazwiska oraz adresu osoby, która ją wniosła, nie zostanie rozpatrzona).
Przestrzeganie i poszanowanie praw pacjenta jest jednym z podstawowych obowiązków świadczeniodawcy