Przyjmowanie skarg i wniosków w Regionalnym Szpitalu w Kołobrzegu
Jeżeli pacjent lub osoba go reprezentująca uzna, że prawa pacjenta zostały naruszone, może:
- złożyć pisemną skargę do dyrekcji Regionalnego Szpitala w Kołobrzegu,
- zwrócić się z interwencją do bezpośredniego przełożonego osoby udzielającej świadczenia lub dyrekcji szpitala:
W sprawie skarg i wniosków przyjmują:
- Dyrektor Regionalnego Szpitala w Kołobrzegu: po uzgodnieniu
terminu z sekretariatem, gab. nr 17 (wysoki parter), nr telefonu 94 35 30 201. - Pełnomocnik Dyrektora ds. Praw Pacjenta: od poniedziałku do piątku
w godz. 07:00 – 14:30, gab. nr 10 (wysoki parter). - Z-ca Dyrektora ds. Lecznictwa: od poniedziałku do piątku
po uzgodnieniu godziny z sekretariatem, gab. nr 16 (wysoki parter). - Z-ca Dyrektora ds. Pielęgniarstwa: od poniedziałku do piątku w godz. od 10:00 do 14:00, gab. Nr 14 (wysoki parter).
- złożyć skargę do Rzecznika Praw Pacjenta:
RZECZNIK PRAW PACJENTA W SZCZECINIE |
BIURO RZECZNIKA PRAW PACJENTA WARSZAWA
|
- zwrócić się do Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej, który działa przy Okręgowej i Naczelnej Izbie Lekarskiej, a także przy Okręgowej i Naczelnej Izbie Pielęgniarek i Położnych – jeżeli naruszenie prawa dotyczyło czynności medycznej;
- skierować sprawę do sądu – jeżeli w wyniku działania lub zaniechania zakładu opieki zdrowotnej naruszono dobro osobiste pacjenta lub wyrządzono mu szkodę materialną;
- złożyć skargę do NFZ (Skarga pisemna, która nie zawiera imienia i nazwiska
oraz adresu osoby, która ją wniosła, nie zostanie rozpatrzona).
Przestrzeganie i poszanowanie praw pacjenta jest jednym z podstawowych obowiązków świadczeniodawcy